czwartek, 12 kwietnia 2012

Joga dobra na wszystko

Jak już kiedyś wspominałam mam problemy z stawami kolanowymi co za tym idzie nie mogę uprawiać każdego sporu na jaki bym miała ochotę. Po pierwszym zabiegu artroskopii wiedział że muszę wzmocnić mięsień czworogłowy gdyż tylko on będzie chronił uszkodzone stawy i pozwoli mi być sprawną. Dopiero gdy ograniczono zakres moich możliwości poczułam jak wiele w moim życiu znaczył sport. Już wcześniej interesowałam się pilatesem oraz różnymi formami fitness, a Joge traktowałam  jako ćwiczenia rozciągające. Stres jaki mnie dopadał przed zabiegiem i w okresie rekonwalescencji zmusił mnie do szukania alternatywnego zamiennika dla pigułek, i to w sumie dzięki żonie rehabilitanta do którego chodziłam po zabiegu, zaczęłam się znów zagłębiać w tajniki Jogi. I zalazłam to co potrzebowałam, podzielę się
z wami po krótce moim niewielkim doświadczeniem w tym temacie. Na początek troszkę na temat.

  Joga ma wiele znaczeń, my skupimy się na jednym z nich czyli harmonijnym połączeniu ciała i ducha, wyciszeniu się i poznaniu siebie. Nie możemy liczyć na to że ćwiczenia bez odpowiedniego skupienia się i oddechu dadzą nam efekty, w jodze bardzo ważne jest aby ćwiczenia były wykonywane płynnie bez pośpiechu lecz dokładnie. Tu nie liczy się ilość tylko jakość. Joga pomorze obniżyć poziom kortyzonu-hormonu stresu ale również wpłynie pozytywnie na naszą figurę. Kilka ważnych wskazówek najlepiej ćwiczyć oczywiście codziennie ale zacznijcie przynajmniej od 15 minut 4 razy w tygodniu. Gdy poczujecie że ćwiczenia staja się łatwiejsze do wykonania postarajcie się wydłużyć czas ćwiczeń. Przedstawię kilka łatwych do wykonania asanów(pozycji), pamiętajcie że ćwiczenia nie mogą wam sprawiać bólu to ma być przyjemność.



Sama Vritti Pranayama.  

Źródło  www.aktywna-kobieta.wieszjak.pl
Połóż się na plecach lekko  rozstaw nogi. Otwórz dłonie i skieruj wewnętrzną część ku górze. Zamknij oczy. Skup się na oddychaniu. Zrób wdech i wydech, każdy o długości czterech uderzeń serca. Powtórz ćwiczenie osiem razy. Następnie wydłuż czas wdechu i wydechu do pięciu uderzeń serca. Następnie wydłuż wdech i wydech do sześciu uderzeń. Po pięciu powtórzeniach oddech do siedmiu, a potem ośmiu uderzeń. Nie powinieneś odczuwać żadnego napięcia, mięśnie czoła i żuchwy powinny być rozluźnione. Ta asana pomaga uwolnić się od stresu  poprzez wyrównanie oddechu.                                                                                                                                                               

Źródło www.aktywni.pl



Uttanasana.  

Ustawiamy stopy na szerokość bioder następnie wyciągając kręgosłup i pochyl głowę do nóg. Ręce mogą być zaplecione lub oparte na podłodze. W tej pozycji odprężymy się i zregenerujemy nasze witalne siły. Akcja serce zostanie spowolniona a mózg dotleniony. Jest to świetna pozycja dla osób nadpobudliwych i zestresowanych oraz jako pozycja wyjściowa dla innych asanów odwróconych.






Źródło www.aktywni.pl






Vrksasana - pozycja drzewa 

Stań wyprostowana i zegnij lewą nogę w kolanie. Umieść piętę po wewnętrznej stronie prawego uda jak najbliżej krocza. Dociskaj mocno podeszwę stopy do lewego uda a wnętrzem uda naciśnij na stopę. Podnieś ręce, wnętrza dłoni skieruj do sufitu i na wdechu szerokim łukiem, wyciągając się z bioder podnieś ręce do góry, wyciągaj tułów i ręce w górę. Wyciągaj się w stronę sufitu, utrzymaj swobodny oddech.
Pozycja ta pozwala w pełni doświadczyć chwili obecnej, zachować wewnętrzny spokój.






Proponuje zajrzeć do witryny internetowej http://aktywna-kobieta.wieszjak.pl/joga
 Pozdrawiam Sówka81











1 komentarz:

  1. bardzo dobrze czyta się twoje posty. Cieszę się ze tutaj trafiłam. Pozdrawiam a tymczasem pozwiedzam.

    OdpowiedzUsuń

Liczę się z twoją opinią więc nie zwlekaj tylko pisz :) Sprawisz mi tym ogromną przyjemność, a Ja postaram się odwdzięczyć.