wtorek, 24 kwietnia 2012

Pot mnie zalewa


Na zewnątrz coraz cieplej a pod pachami coraz mokrzej. Wiele osób z nas ma właśnie taki problem i nie jest on tylko dokuczliwy latem ale i zimą. Przyczyn nadmiernego pocenia się jest wiele stres, lekarstwa np.terapie hormonalne czy też choroby np. nadczynność tarczycy. Pocenie się jest naturalnym czynnikiem ochronnym organizmu prowadzącym do prawidłowego utrzymania temperatury ciała.



Na rynku mamy wiele antyperspirantów ale niektórzy muszą używać czegoś mocniejszego typu bloker lub środki doustne. Najbardziej znane to Etiaxil do skóry normalnej i wrażliwej cena ok.37.25, Vichy zielony w kulce cena ok.38.90zł, Iwostin Aspiria 50ml krem cena ok. 18.90zł.


Kiedy należy udać  się do lekarza:
  • Gdy nadmiernemu poceniu się towarzyszy gorączka, zaburzenia krążenia lub wyczerpanie fizyczne.
  • Gdy osoba cierpiąca na wzmożoną potliwość jednocześnie chudnie.
  • Gdy skóra robi się czerwona, łuszczy się, swędzi lub boli.
  • Gdy nadmierna potliwość staje się problemem psychicznym

Rok temu stosowałam Etiaxil ale pieczenie i wysuszeniu skóry oraz jej podrażnienie było okropne. niestety wszystkie tego typu antyperspiranty działają na jednej zasadzie zwężeniu ujścia gruczołów potowych, oraz hamują rozwój bakterii odpowiedzialnych za przykry zapach. Po przeczytaniu wielu recenzji i przetestowaniu kosmetyku przez koleżankę która stwierdziła, że " już nie poci się pod pachami ale poci się pod stopy"  nabyłam ZIAJA bloker za cenę 7.10zł.


                                                              ZIAJA BLOKER



Pamiętajcie że tego typu kosmetyków nie wolno stosować na świeżo ogoloną pachą lub podrażnioną czy uszkodzoną skórę, jeżeli skóra po zastosowaniu blogera jest zbyt podrażniona nie używać go ponownie i raczej nie zaleca się stosowania równolegle innych nawet łagodniejszych antyperspirantów. Niestety efekt pieczenia jest obecny w każdych blokerach na tym to właśnie polega.


A to polecamy prze zemnie krem na potliwość stóp URO krem Swietnie działa ma skutek uboczny jeżeli pozostawimy go zbyt długo na stopach skóra się przesuszy i mamy jeszcze większy problem bo zagojenie tego naskórka jest kłopotliwe. Więc stosujecie wedle wskazań ulotki a wasze stopy będą w świetnej formie. Krem jest białego koloru z drobinkami w środku które działa jak peeling.




Skład:
Aqua, urotropine, cinc oxide, talc, caprilic capric/trygliceride, glycerin, aluminium chlorhydrate, glyceryl stearate, ceteth-20, cetyl alcohol, stearyl alcohol, steareth-7, steareth-10, clotrimazole, menthol, parfum, limonene, citral, linalool, geraniom, citronelol, C.I. 77718,19140.
Zawarte substancje normalizują pracę gruczołów potowych oraz działają przeciwgrzybicznie.
Pojemność 30ml cena 22.50 zł
Dostępność tylko w aptekach 




A wy jak walczycie z potem? Jeśli macie sprawdzone sposoby dajcie znać. 

8 komentarzy:

  1. A ja ostatnio odkryłam dezodorant Doux Deodorant Clarins - na razie sprawdza się rewelacyjnie, zobaczymy jak będzie w trakcie upałów :-) Marzysz o cieniu z MAC'a? Lub może o lakierze do paznokci Chanel? :-) Zajrzyj do mnie po szczegóły :-) Spełniam Twoje kosmetyczne życzenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś miałam z tym problem i właśnie tamtej ziaji używałam :D
    również obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bloker sprawdził się u mojego faceta który miał problem z nadmiarem potu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej ja rowniez mialam kiedys ten problem, teraz juz prawie znikl. Uzywalam najpierw etiaxil, moze przez pierwszy miesiac bylo fajnie, nie bylo widac mokrych plam pod pachami, ale pozniej wszystko wrocilo, kolejny antyperspirant jaki kupilam to byl Antidral, po obu okropnie pieklo i swedzialo, mialam okropne podraznienia i wogole czulam sie z tym okropnie. I kiedys calkiem przez przypadek kupilam Garniera mineral i sluzy mi do tej pory, a moze to w mojej psychice tak sie przyjelo, ze po nim se prawie nie poce, nie wiem, grunt, ze teraz jak sie spoce to jest to mala plamka, a nie wielka kaluza pod pacha, ktora mozna wyciskac:P Cale liceum sie z tym meczylam, no koszmar.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj znam to Sowka ja tez uzywalam chyba wszystkiego..: / jezeli chodzi o stopy i dlonie to polecam moczenie ok 20 min w zaparzonej herbacie buzka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na szczęscie nie mam w ogole problemu z poceniem, ale profilaktycznie raz na dwa tygodnie używam ziaji :)

    OdpowiedzUsuń

Liczę się z twoją opinią więc nie zwlekaj tylko pisz :) Sprawisz mi tym ogromną przyjemność, a Ja postaram się odwdzięczyć.